6.5.2024

Rakkaat Otaversumin lukijat,

Kun vuosi kääntyy loppuaan kohti ja joulun taika alkaa täyttää ilman, Otaversumin tuorein numero saapuu kuin aikainen joululahja. Tämä erityinen julkaisu ei ole vain lehti, vaan se on kokoelma tarinoita, vinkkejä ja inspiraatiota, jotka heijastavat koulumme yhteisön monimuotoisuutta ja luovuutta.

Joulun makumaailma: Aloittakaamme makuelämyksistä. Reseptinurkkauksemme tarjoilee joukon ihania jouluherkkuideoita, jotka vievät sinut makumatkalle ja tuovat joulun tunnelman keittiöösi. Olitpa sitten kokeilunhaluinen keittiön sankari tai perinteiden ystävä, nämä reseptit tuovat joulun sydämeesi.

Tyyli ja tarinat: Siirrymme sitten tyylikkäästi Luurankoja kaapissa -sarjaan, jossa avaamme opettajiemme vaatekaapit ja paljastamme heidän joulutyyliensä salaisuudet. Nämä haastattelut tarjoavat ainutlaatuisen kurkistuksen siihen, miten koulumme henkilökunta juhlistaa joulua omalla tyylillään.

Kulttuurin ja musiikin juhlaa: Kulttuurikategoria vie meidät musiikin ja taiteen maailmaan. Musapalstan joulueditio esittelee kauden parhaat kappaleet, ja konserttiarvostelu syventää ymmärrystämme musiikin vaikutuksesta. Nämä jutut eivät vain viihdytä, vaan ne myös rikastuttavat joulukokemustamme.

Mielenkiintoisia näkökulmia: Lehden Näkökulma-osiossa kaksi mielipidekirjoitusta tarjoavat syvällistä pohdintaa ja näkemyksiä, kuten koulutietokoneiden järjestelmänvalvojien oikeuksista. Nämä kirjoitukset haastavat meitä ajattelemaan ja keskustelemaan koulumme ja yhteiskunnan tärkeistä kysymyksistä.

Vinkkejä ja oivalluksia: Vinkit-kategoria on kuin pieni aarreaitta, joka tarjoaa erityisiä helmiä joulunviettoon. Löydät sieltä ihastuttavia jouluelokuvasuosituksia, jotka luovat juuri oikeanlaisen tunnelman kylmiin talvi-iltoihin. Lisäksi, osiossa esitellään kaupunkihistorian kurssi, joka vei opiskelijamme tänä vuonna Gdanskin historiallisiin maisemiin.

Haasteita aivonystyröille: Älä unohda Otaversumin Pulmanurkkaa! Sieltä löydät joukon haasteita, jotka testaavat älykkyyttäsi ja loogista ajatteluasi. Täydellinen ajanviete joululomalle!

Luovuuden lähteillä: Lopuksi, luovan kirjoittamisen kurssin teokset vievät meidät mielikuvituksen ja luovuuden sydämeen muistuttaen meitä tarinoiden voimasta.

Jokainen juttu tässä numerossa on täynnä tarinoita, ideoita ja inspiraatiota, jotka heijastavat koulumme ainutlaatuista henkeä. Toivomme, että löydätte tästä lehdestä iloa ja yhteisöllisyyden tunnetta näinä joulun odotuksen päivinä.

Hyvää lukemista ja rauhallista joulunodotusta!

Päätoimittajat

Aleksi Vuornos ja Sini Laitinen