16.10.2024

Tänä vuonna saimme Otaniemessäkin nauttia kesäisestä tunnelmasta vielä pitkälle koulun alkamisen jälkeen. Päivä toisensa jälkeen luontoäiti ilahdutti auringonpaisteella ja jopa helteillä niin, että kyynisimmätkin joutuivat välikausitakeistaan ulkona luopumaan. Vaikka kovastikin syksyn kylmiin viimoihin halusikin jo alkaa valmistautua syyskuun alulla, pääsi villasukista nauttimaan syyskuussa lähinnä ylioppilaskirjoituksissa istuskellessa.

Vaikka syksy antoi odottaa itseään, on se nyt vihdoin palkinnut odotuksen yhä kauniimpiin väreihin vaihtuvilla lehdillä ja pimenevillä illoilla. Innokkaimmat alkavat jo valmistautua lähestyvän halloweenin hullutuksiin, kun taas osa vetäytyy vilttien ja kynttilöiden kanssa lohtusarjojen tai -elokuvien pariin. Vaikka kylminä aamuina ja iltoina saattaa helposti tulla ikävä kesäisen kirkkaita iltoja ja ulkoilman lämmintä tuulahdusta, on hyvä ottaa syksy vastaan positiivisin ja lämpimin mielin.

Syksyiset tuulet ovat saapuneet myös Otaversumiin, ja teema näkyy tämän lokakuun julkaisun tarjonnassa. Otaversumin toimitukseen on uuden kouluvuoden alussa liittynyt uusia ideoita ja intoa pursuava porukka, eikä heidän debyyttiartikkeleitaan kannata ohittaa. Mielenkiintoisista näkökulmista puheen ollen Sara Laitinen tuo tähän julkaisuun kiinnostavaa pohdintaa seikasta, jonka monet kokevat syksyllä taakaksi: nimittäin maahan pudonneet lehdet. Luvassa on lisäksi silmäyksiä Otaniemen tapahtumiin ja elämään karhukoristeisten seinien sisälle niin kurssikokemuksista ykkösten ryhmäytymispäivään unohtamatta Otaniemen omaa ”Bucket Listiä”. Vuoden ensimmäinen Otaversum tarjoaa parhaat vinkit syksystä selviytymiseen, myös pukeutumisen saralla, ja musapalsta tarjoaa jälleen sävähdyttävimmät sävelet syksyiseen tunnelmaan.

Syksy ei tuo tullessaan Otaniemeen vain Otaversumin tuoreimpia tuotoksia, vaan myös ihania teemapäiviä. Otaversum osallistuu innokkaana esimerkiksi Hyvinvointiviikon tunnelmaan perinteisellä Otaexpo-pisteellään. Viimevuotinen juttuidealaatikko tekee jälleen paluun, joten jos tällä kertaa Otaversumista jäi puuttumaan juuri sinua kutkuttavia aiheita, tule rohkeasti tiputtamaan ideasi laatikkoon Otaexpossa.

Tunnelmallisia lukuhetkiä ja sulavaa syksynjatkoa toivottaa koko Otaversumin toimitus!

Päätoimittajat

Sonja Wickstrand ja Aleksi Vuornos

13.10.2024 Juttuun korjattu, että Otaexpo järjestetään Hyvinvointiviikolla, ei Otson päivänä.

Related Post